Treffikäyttäytyminen (jaettu ketju)

Keskustelua ihmissuhteista

Valvoja: Moderaattorit

Re: Treffikäyttäytyminen (jaettu ketju)

ViestiKirjoittaja dst » Ti, 03.11.2015 15:54.58

Staffan kirjoitti:Voisikohan tätä mielenkiintoista keskustelua soveltaa alkuperäiseen kysymykseen tällä tavalla: Kun seuraavan kerran menen treffeille, eikä oikein ole selvää, miten maksamisen pitäisi mennä, niin otanpa puheeksi evoluutiopsykologian. Jos daami on sitä mieltä, että juuri noinhan asia on, niin minun ehkä kannattaa maksaa viulut (siis ainakin, jos haluan tavata hänet uudelleen). Jos daami taas suhtautuu evoluutiopsykologiaan kovin kielteisesti, niin silloin hän ehkä haluaa myös itse maksaa oman osuutensa ;)

Siis jos daami on sitä mieltä, että asia on niin, että evoluutiopsykologia on, mies maksaa? Ja jos daami on sitä mieltä, että evoluutiopsykologiaa ei ole, nainen maksaa? Mä en tajunnut tätä. Eikös yhtä hyvin voisi ajatella, että jos naisen mielestä kansantaloustiede on, mies maksaa, tai jos matematiikka on? Pääasia kai on, että mies maksaa, ainakin mun kokemusten mukaan tää on ollut ihan toimiva kuvio, vaikken keksikään yhteyttä tieteenalojen olemassaolon kiistämiseen.
dst

ViestiKirjoittaja Aku » To, 05.11.2015 21:02.22

Toimisko tämmönen kuvio:

- jos nainen miehestä ja miehen reagointia odottamatta tilaa itse tarjoilijalta, puhutellen suoraan tarjoilijaa luomatta silmäystäkään seuralaiseensa, niin silloin hän myös itse maksaa

- jos nainen välittää tilauksensa miehen kautta, tai antaa tilauksensa välittyä miehen kautta, tai odottaa miehen reagoivan tarjoamiseen liittyvällä tavalla, jossa mies antaa naisen tilata tarjoilijalta ensin, ehkä jopa antaen puheenvuoron naiselle ensin, vaikkei 'kaitsien' enää toistaisi naisen esittämää tarjoilijalle, niin sellaisissa tapauksissa nainen myös odottanee, että mies maksaa, koska suostui ottamaan 'tarjoavan' roolin alusta pitäen

Aika pitkälle kyse on edellä esitetystä säännöstä, mies maksaa. Kuitenkaan kaikki naiset eivät halua jättäytyä 'miehen armoille' vaan asioivat tarjoilijan kanssa suoraan tyystin miehestä riippumatta. Niissä tapauksissa nainen myös todennäköisesti mielellään maksaa itse - tai maksakoon itse, koska käyttäytyy tavalla, josta voi olettaa riippumattomuuden olevan toiminnallisesti kantava ajatus.
Aku

ViestiKirjoittaja dst » Pe, 06.11.2015 00:08.42

Aku kirjoitti:kaikki naiset eivät halua jättäytyä 'miehen armoille' vaan asioivat tarjoilijan kanssa suoraan tyystin miehestä riippumatta. Niissä tapauksissa nainen myös todennäköisesti mielellään maksaa itse - tai maksakoon itse, koska käyttäytyy tavalla, josta voi olettaa riippumattomuuden olevan toiminnallisesti kantava ajatus.

Ei ole onneksi vielä semmoista daamiseuralaista löytynyt, joka haluaisi olla niin riippumaton, ettei pystyisi yhdessä keskustelemaan ruoan tilaamisesta. Toisaalta ei tule kyllä mieleen sellaistakaan tilannetta, etteikö suomalainen nainen olisi ollut valmis maksamaan omaa osuuttaan mukinoitta tai hyväksymään sitä, että mies maksaa. On vissiin sattunut hyvä tuuri, kun ei ole tullut ongelmia tämmöisistä, ehkäpä se huonompikin tuuri joskus sattuu.

Joskus kyllä joku mimmi kaatoi teatraalisin elkein tanssiravintolassa drinkin niskaani, siinä ehkä kävi huono tuuri, mutta en muistaakseni joutunut sitäkään drinkkiä itse maksamaan, vaan se ikäänkuin tarjottiin näin minulle, eli taisi siinäkin sitten lopulta käydä hyvä tuuri. Jotain siinä kai kuitenkin oli ymmärrys- tai näkemysongelmia, harmi vain, kun en muista, että mitä. Muistaakseni sekin lähinnä hymyilytti yllättävyydessään, ja hymyilyttää edelleen. Tunnistaako joku mimmi tästä itsensä, mikä se juttu oli? Kiitos drinkistä joka tapauksessa, muistaakseni unohdin silloin kiittää, kun olin yllättävästä tilanteesta niin häkeltynyt.
dst

ViestiKirjoittaja Aku » La, 07.11.2015 00:32.57

No jos nainen tarjoaa, niin tulos on ehkä juuri edellä kuvattu ...
Aku

Edellinen

Paluu Ihmissuhteet